Пчеларска ферма МАРИНОВ, пчелен мен и пчелни отводки
МАРИНОВ - Пчеларска фермаМобилен: 0893 422 617
Пчелни основи

Пластмасова пчелна основа - Лангстрот

Пластмасова пчелна основа - Лангстрот


Добави в кошницата »



Цена: 2.95лв.

ВАЖНО: Произведено в Америка




Кошер Лангстрот-Рут
 
Това е друг много популярен вид пчелен кошер. Неговата история датира от повече от век и половина. Носи името на своите изобретатели, Лоренцо Лангстрот и Амос Рут, който доусъвършенства кошера построен от Лангстрот.
 
Кошерът Лангстрот е патентован през 1860г., първоначално за производството на восъчни пити. Формата му е стандартна, правоъгълни кутии без върхове и дъна, поставени една върху друга. Наличието на вътрешни рамки гарантира, че частите са взаимозаменяеми и подменянето им се извършва лесно от пчеларя без да се навреди на пчелите.
 
Рамките на кошера Лангстрот-Рут са тънки с правоъгълна структура, изработени са от дърво или пластмаса и имат восък или пластмасова основа. В кошера те са окачени паралелно. Те държат образуваната от пчелния восък медена пита.
 
Минималният размер на кошера зависи от температурата на външната среда и източниците на храна за пчелите в зимните месеци.
 
Наличието на външно покритие на кошера Лангстрот-Рут осигурява добра защита от външните атмосферни влияния.
 
Предимствата на този тип кошер са лесната поддръжка, опростения дизайн, наличието на достатъчно пространство, подвижността на рамките, което прави проверката на кошера много по-лесна. Кошерът позволява използването на майка помощничка.
 
Също така кошерите Лангстрот-Рут могат да бъдат използвани повторно.
 
Този тип кошер няма много значителни недостатъци. Въпреки това възможността да се правят редовни инспекции на пчелите, поради опростения дизайн, може да доведе до смущения сред пчелите.
Статии
Пчелен мед
Видове мед
Физически свойства на меда
Химически състав на меда
Кристализация на меда
Лечение с мед
Вредно въздействие на меда
Видове пчелни кошери
Пчеларски инвентар