Пчеларска ферма МАРИНОВ, пчелен мен и пчелни отводки
МАРИНОВ - Пчеларска фермаМобилен: 0893 422 617
Пчелни основи

Пчелни рамки сглобени с пластмасови основи - Дадан Блат за магазин

Пчелни рамки сглобени с пластмасови основи - Дадан Блат за магазин


Добави в кошницата »



Цена: 3.40лв.

ВАЖНО: Произведено в Америка




Кошер Дадан-Блат
 
Наименованието на този вид кошер идва от имената на неговите изобретатели. Пръв се е заел, Шарл Дадан, американски пчелар от френски произход. Той е смятан за основоположник на модерното пчеларство.
 
Дадан конструирал новия тип кошер след задълбочени опити и изследвания. След време откритият от Дадан кошер е доусъвършенстван от швейцареца Блат.
 
Кошерът Дадан-Блад се състои от магазин, покрив и плодник с подвижно дъно.
 
Плодникът и магазинът на този вид кошер събира от 10 до 12 рамки. Размерът на плодника е 375-450-335 мм, а размерът на рамката - 435-300-25 мм.
 
Кошерът Дадан-Блат е представител на вертикалната система за пчелни жилища и има много общи черти с кошера Лангстрот-Рут.
 
Най-голямото предимство на кошера Дадан-Блат е в големината на питата. Наличието на по-голям обем на плодника, позволява по-широка площ за снасянето на яйцата от пчелата майка.
 
Магазините или отделенията за мед са с по-малки размери, което осигурява по-лесна работа с тях.
 
Използването на кошера Дадан-Блат е подходящ за районите с по-продължителна или по-бедна паша.
 
Като недостатък на кошера Дадан-Блат се явява фактът, че не може да се развие силно семейство, поради ограничения плодник и не може да се постави помощна майка. Това може да навреди на пашата и да създаде неудобства за пчеларя.
Статии
Пчелен мед
Видове мед
Физически свойства на меда
Химически състав на меда
Кристализация на меда
Лечение с мед
Вредно въздействие на меда
Видове пчелни кошери
Пчеларски инвентар